czosnkowy krem dyniowy na wywarze z warzyw


Kto śledzi catchbaddreams ten już przepis widział ;)


Dzieje się w kuchni, w pracowni i w życiu. Zacznijmy od kuchni - kolejny przepis z książki My Little French Kitchen. Tym razem słodko-słono. Na stole pojawił się czosnkowy krem dyniowy na wywarze z warzyw. Długo trwało zanim przekonałam się do dyni. Wiadomo - sezon dyniowy, to serniki, zupy, dynia w słoiku, kremy czy też sałatki z dynią. Jednak mnie te wszystkie pomarańczowe dania nie ruszają...a raczej nie ruszały. Taka jakaś mdła ta dynia, trochę słodka ale w sumie nijaka. No trudno - sezon dyniowy nie dla mnie. Na szczęście nie trwa wiecznie. Chociaż...przyznam, że chodziły za mną dwa 'dania' - tarta z dyniowym crème brûlée i dyniowy kompot z goździkami, który jest wspomnieniem mojej Mamy z dzieciństwa... No nic..upiekłam kilka dobrych kilogramów dyni, zmiksowałam i zamroziłam. A wczoraj....

Wczoraj zrobiłam przepyszny krem dyniowy na wywarze z warzyw  (silky smooth pumpkin soup) - miał być z karmelizowaną cebulką i pestkami dyni, ale ja dodałam uprażone orzechy włoskie. 



Silky smooth pumpkin soup (na podstawie przepisu z książki My Little French Kitchen)

zrobiłam z połowy podanych składników - dla 2-3 osób

1kg dyni pokrojonej w kostkę (u mnie hokkaido, upieczone, zmiksowane, zamrożone)
4 nieobrane ząbki czosnku
2 łyżki oliwy (olej kokosowy)
sól, pieprz
1 litr bulionu warzywnego
100ml śmietany do ubijania (u mnie kwaśna śmietanka)


1 duża cebula - posiekana
pestki dyni
1 łyżka masła


Jeśli nie używamy zamrożonej wcześniej dyni, to należy nagrzać piekarnik do 180 stopni. Na blaszce rozkładamy pokrojoną dynię, czosnek oraz pestki dyni. Polewamy oliwą, solimy i pieczemy około 30 minut. Odstawiamy do wystygnięcia. Następnie oddzielamy miąższ od skórki i razem z czosnkiem (wyciskamy) przekładamy go do garnka. Do dyni z czosnkiem dodajemy litr gorącego bulionu i miksujemy aż zupa będzie gładka. Doprawiamy solą i pieprzem.

Tak jak wspomniałam - korzystałam z mrożonej dyni. Rozmrożoną dynię gotowałam chwilę w wywarze z warzyw. Dodałam czosnek i wszystko zmiksowałam.

Na patelni roztapiamy masło, dodajemy pestki oraz cebulkę. Smażymy około 10 minut - do skarmelizowania cebuli. Ubijamy śmietanę ze szczyptą soli i pieprzu. Podajemy.

Ja uprażyłam orzechy włoskie, a następnie posypałam nimi zupę. No i nie ubijałam słodkiej śmietanki tylko dodałam taką 12%. Smacznego!






A w pracowni? W pracowni też się dzieje...w tym tygodniu kilka nowości! Jeśli chcecie być na bieżąco, to zapraszam na INSTAGRAM FACEBOOK.





Komentarze